Konečně se dostáváte do bodu zlomu. Vaše webovky doslova voní novotou a „inkoust“ html kódů, stojících za působivým designem, sotva stihl zaschnout. Oku lahodící vizuál přitahuje publikum a tím i potenciální klientelu – nastává tedy čas navázat s publikem kontakt. Oporou vám může být právě webový formulář, jenž podněcuje akci ze strany zákazníka, která následně dává prostor pro vaši reakci.
CRM & webový formulář: základní pilíře nového webu
Pro maximální využití potenciálu nových webovek se neobejdete bez CRM systému a webového formuláře. Bez těchto vymožeností byste se totiž ochudili o spousty nových kontaktů – ať už ze sféry klientů nebo z řad různých spoluprací. Návštěvník webu dává přednost vyplnění krátkého formuláře, kde může přímo definovat své potřeby a požadavky, před zmatečným telefonátem anebo zdlouhavým mailem. Takovýto formulář je pro obě strany pohodlnější, praktičtější a rychlejší. Zákazník zde specifikuje, co potřebuje a vy ho poté na základě kontaktních údajů, které zanechal, rovnou oslovíte s konkrétní nabídkou.
CRM systém a webový formulář jdou prostě ruku v ruce. CRM veškerá data získaná z formuláře systematicky kompletuje za vás – zakládá karty novým zákazníkům, které následně třídí do dílčích seznamů na základě zaslaných poptávek. Stejně tak vyzraje i na duplicitní kontakty, a proto se nestane, že by tatáž osoba existovala ve vašem systému hned několikrát.
Pomoc s GDPR
Kdo se bojí GDPR, nesmí do lesa. Na tom něco bude! Abyste se bát nemuseli, webový formulář vám v kooperaci se CRM dokáže situaci ohledně zásad ochrany osobních údajů ulehčit. Poté, co se kontakty z formuláře roztřídí do daných seznamů, vyplní se u nich taktéž dopředu zadaný GDPR právní důvod. Mistr automatizace, tedy CRM systém, pak za vás hlídá i platnost udělení souhlasu GDPR.
Udělejte dojem (nejen) napoprvé
V momentě, kdy zákazník odešle formulář, mělo by být zřejmé, co se bude dít dál. Jinak by mohl nabýt dojmu, že po jeho vyplnění upadne v zapomnění. Formulář však můžete naučit slušnému vychování – po odeslání zákazník dostane poděkování, anebo stručnou informaci vztahující se ke zpracovávání jeho požadavku. Jednoduše si v nastavení formuláře doplníte do příslušného políčka text, který chcete, aby se po vyplnění zobrazil nebo jej přesměrujete na vaši „děkovací“ stránku.
Díky formuláři nejenže získáváte nové klienty, ale stejně tak hýčkate ty stávající. Webový formulář totiž poslouží i jako dotazník pro zpětnou vazbu, připomínky či další přání zákazníků.
Já, robot
Byť je konverzace s umělou inteligencí zážitek, potlach s roboty, kteří váš systém plní nechtěným spamem jistě rádi oželíte. Proto při tvorbě webového formuláře nezapomeňte na ochranu proti takovým nezvaným hostům, a to třeba použitím prvku CAPTCHA.
Protože i na fontu záleží 🙂
Vyšperkované webovky si zaslouží i vyšperkovaný design formuláře. Formulář si vizuálně personalizujte tak, aby korespondoval s vizuálem vašich stránek.
Nový web nemusí sloužit pouze jako prezentace vašeho produktu či služeb. Jedná se také o studnici příležitostí k propojení se s potenciálními či stávajícími klienty – ty je však třeba nějaký způsobem “zachytit”. Webový formulář spolu se CRM systémem jsou na to ideálními adepty. O každý kontakt se vám totiž tahle dvojka postará již od prvního kliknutí na políčko odeslat.